Velkommen til SUBz
Her er nogle FAQ-informationer til din ansættelse.
Ugesedler skal være godkendte af dig og Subz’s kunde og sendes til timer@sub-z.dk senest mandag kl. 12.00 hver uge.
Hvis du har problemer med at sende din ugeseddel, skal du kontakte support@sub-z.dk
Efter bankskiftet skal du straks informere din SUBz-konsulent om din nye bankkonto ved at sende en mail til support@sub-z.dk. Husk at inkludere dit fulde navn og vikarnummer i mailen. SUBz accepterer ikke NemKonto, så alle oplysninger skal sendes skriftligt via mail på grund af revisionskrav.
Kontakt support@sub-z.dk skriftligt med en detaljeret forklaring, hvis du har problemer med løn, timesats, antal timer eller manglende tillæg.
Hvis du er 14-dagslønnet, vil din lønseddel normalt være tilgængelig under Mit SUBz om torsdagen, og din løn vil være til disposition om fredagen.
Hvis du er månedslønnet, vil din lønseddel normalt være tilgængelig under Mit SUBz aftenen før dispositionsdagen.
Hvis du ikke kan finde din lønseddel under Mit SUBz, kan det være fordi support har fået forkerte oplysninger om dig.
Kontakt support på support@sub-z.dk
Udbetaling af løn sker hver 14. dag, forudsat at alle timesedler er modtaget til tiden (mandag kl. 12.00).
Lønnen bliver tilgængelig på din konto om fredagen i lige uger, undtagen på helligdage – se løn kalenderen.
Hvis du er månedslønnet, bliver din løn udbetalt den sidste bankdag i måneden.
Hvis support mangler dit cpr.nr. eller kontonummer, kan du ikke få udbetalt løn.
Kontakt os på support@sub-z, så svarer vi hurtigst muligt.
Du kan få udbetalt fra din fritvalgskonto på helligdage og fridage/ferie fra en planlagt vagt.
Anmod om udbetaling ved at sende en mail til support@sub-z.dk med datoerne for dine ferie-/fridage.
Din fritvalgskonto bliver automatisk udbetalt, når din kontrakt udløber, og du ikke starter et nyt vikariat.
Dine SH-dage udbetales på helligdage eller ved ferie fra en planlagt vagt.
Send en mail til support@sub-z.dk med datoerne.
Din SH-konto udbetales automatisk i december.
Som nyansat vikar vil lønningsafdelingen automatisk anmode om dit hovedkort fra SKAT, når du har sendt din tiltrædelsesaftale.
Hvis du foretrækker at bruge dit bikort, bedes du sende en mail til support@sub-z.dk og angive, at du ønsker at bruge dit bikort. Husk at inkludere dit vikarnummer i emnelinjen på mailen.
Hvis du har haft en pause uden vikariat og er begyndt igen hos SUBz, vil supporten bruge samme type skattekort som sidst.
Bemærk venligst, at det er muligt for flere arbejdsgivere at anmode om dit hovedkort for samme periode. Enkelte offentlige instanser kan reservere hovedkortet, som f.eks. SU.
Hvis du er ansat med 14-dages løn, vil SUBz bruge dit 14-dages fradrag. Hvis du er ansat med månedsløn, vil vi bruge dit månedsfradrag.
For at sikre korrekt skattefradrag skal du indsende timesedler hver uge.
Vær opmærksom på, at brugen af skattekortet er dit eget ansvar. Du kan altid se, hvilket skattekort SUBz bruger på både din lønseddel og SKAT’s hjemmeside.
Bliver du syg under et vikariat hos SUBz, skal du udfylde og sende en fraværsmeddelelse ifølge jobordren.
Fraværsmeddelelsen kan sendes tidligst 2 timer før din arbejdsstart og senest 1 time før. Du skal også sende en mail til din nærmeste overordnede hos kunden. Hvis sygdommen varer mere end én dag, skal du dagligt informere SUBz.
Fraværsmeddelelsen skal udfyldes for hver fraværsperiode og dag. Hvis du ikke meddeler SUBz om din sygdom, mister du retten til sygedagpenge og det kan betragtes som ulovlig udeblivelse, hvilket kan føre til ophør af ansættelsesforholdet uden varsel.
For at få sygedagpenge som vikar skal du opfylde beskæftigelseskravet. Du skal ringe og melde dig syg hver dag, medmindre andet er aftalt med din SUBz konsulent.
Fraværsmeddelelsen skal sendes tidligst 2 timer før arbejdstidsbegyndelsen, men senest 1 time før. Du skal også sende en mail til din nærmeste foresatte hos kunden. Ved sygdom, der varer mere end én dag, skal du melde det dagligt af hensyn til SUBz’s kunde.
Du skal udfylde en fraværsmeddelelse for hver fraværsperiode og hver fraværsdag. Hvis du ikke informerer SUBz om din sygdom i henhold til ovenstående, mister du retten til sygedagpenge og det vil blive betragtet som ulovlig udeblivelse, hvilket kan føre til øjeblikkelig ophør af ansættelsesforholdet.
For at modtage sygedagpenge som vikar, skal du opfylde beskæftigelseskravet.
Du skal ringe ind og melde dig syg hver dag, medmindre der er aftalt andet med din SUBz-konsulent.
Informér din SUBz-konsulent og hold dem opdateret om dit sygdomsforløb. Når du er langtidssyg og ønsker at anmode om sygegodtgørelse, skal du indsende en sygeerklæring hver uge efter den planlagte arbejdsuge er afsluttet.
Hvis du for eksempel var langtidssyg i hele januar 2023 og skulle have arbejdet fra kl. 08.00-16.00 hver dag, kan du kun indsende din sygeerklæring efter afslutningen af din planlagte vagt. Det betyder, at du først kan indsende din ugentlige sygeerklæring efter fredag kl. 16.00.
For at få sygedagpenge gennem SUBz skal du opfylde disse tre krav:
1. Du skal have været ansat i SUBz de seneste 8 uger før din første fraværsdag og have arbejdet mindst 74 timer i den periode.
2. Du skal have været på arbejde for SUBz dagen før din sygdom og have været planlagt til at arbejde den dag, du meldte dig syg.
3. Du skal have meddelt din sygdom korrekt og til tiden (se evt. spørgsmålet ‘Hvordan melder jeg mig syg, og hvornår skal jeg gøre det?’).
Hvis du har indsendt en sygeerklæring, men ikke opfylder alle tre betingelser, vil lønservicen anmelde dit fravær til din kommune, så du kan få udbetalt sygedagpenge, hvis du opfylder de nødvendige betingelser.
Hvis du har feriepenge til gode hos SUBz, skal du logge på Borger.dk med dit NemID og anmode om udbetaling af dine feriepenge.
Vær opmærksom på, at det er vigtigt at anmode korrekt, da SUBz er forpligtet til at afvise udbetalingen af feriepenge, hvis anmodningen ikke er korrekt.
Hvis beløbet af dine feriepenge er under 1.500 kr., vil det blive automatisk udbetalt i starten af april for det kommende ferieår.
Hvis du ønsker at tage fri eller holde ferie, skal du ansøge via mail. Send din ansøgning til support@sub-z.dk senest 5 hverdage før den ønskede fridag. Din ferie bliver kun godkendt, hvis du modtager en positiv bekræftelse på mail senest 3 hele hverdage før den ønskede fridag.
Hvis du har spørgsmål om løn, overenskomster eller feriepenge, kan du finde svar i vores FAQ. Du kan også kontakte Lønservice på telefon eller mail. Når du sender en mail, bedes du venligst oplyse dit vikarnummer eller fødselsdato i emnelinjen.
Kontaktinformation:
Mail: support@sub-z.dk
Tlf.: 4060 1253
Åbningstider:
Mandag-onsdag og fredag: 09.00-11.00
Torsdag: 14.00-15.00
Udfyld venligst pensionsblanketten, du modtog sammen med din jobordre. Hvis du allerede har en arbejdsmarkedspensionsordning, skal du vedhæfte dokumentationen sammen med pensionsblanketten.
SUBz sikrer, at alle vores vikarer får korrekt udbetaling af pension i overensstemmelse med din aktuelle overenskomst.
Hvis du har en aftale med din SUBz konsulent og har betalt for noget i forbindelse med arbejdet, er det et eksternt udlæg.
Udlægsblanketten sendes efter anmodning.
Vi er her for at hjælpe, hvis du har spørgsmål om eksterne udlæg. Kontakt os via telefon eller e-mail.
Her finder du en oversigt over de fleste af SUBz’s overenskomster.
Mangler din overenskomst?
Kontakt os for at få oplysninger om forholdene i din afdeling eller hos Support.
Læs mere om industriens overenskomst med Dansk Industri på www.di.dk